Zwroty i reklamacje

Formularz odstąpienia od umowy.


PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

1. Kupujący uprzywilejowany ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu,

z zastrzeżeniem § 8 Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

2. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:

a. w którym Kupujący uprzywilejowany wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż

przewoźnik i wskazana przez Kupującego uprzywilejowanego weszła w posiadanie tego towaru;

b. w którym Kupujący uprzywilejowany wszedł w posiadanie ostatniego towaru, partii lub części lub w

którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego uprzywilejowanego, weszła w

posiadanie ostatniego towaru, partii lub części, w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia

własności wielu towarów, które dostarczane są osobno, partiami lub w częściach;

c. zawarcia umowy - w przypadku umowy o dostarczenie Treści cyfrowych.

3. Aby Kupujący uprzywilejowany mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować

Sprzedawcę, korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w

drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).

4. Kupujący uprzywilejowany może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na

końcu Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.

5. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Kupujący uprzywilejowany wyśle informację

dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do

odstąpienia od umowy.

SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY

6. W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Kupującemu uprzywilejowanemu

wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych

kosztów wynikających z wybranego przez Kupującego uprzywilejowanego sposobu dostarczenia innego niż

najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku

nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Kupującego

uprzywilejowanego o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.

7. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez

Kupującego uprzywilejowanego użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący uprzywilejowany zgodzi się

na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Kupujący uprzywilejowany nie poniesie żadnych opłat w związku z

tym zwrotem.

8. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze towar od Kupującego uprzywilejowanego, może

wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego

odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

9. Sprzedawca prosi o zwracanie towaru na adres: ul. Dworcowa 5, 62-045 Pniewy niezwłocznie, a w każdym

razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Kupujący uprzywilejowany poinformował Sprzedawcę o

odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Kupujący uprzywilejowany odeśle towar

przed upływem terminu 14 dni.

10. Kupujący uprzywilejowany ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.

11. Kupujący uprzywilejowany odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z

niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.

12. Jeśli towar ze względu na swój charakter nie może zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, Kupujący

uprzywilejowany również będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów. O szacowanej

wysokości tych kosztów Kupujący uprzywilejowany zostanie poinformowany przez Sprzedawcę w opisie

towaru w Sklepie lub podczas składania zamówienia.

WYJĄTKI OD PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

1. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mowa w § 7 Regulaminu, nie przysługuje w

odniesieniu do umowy:

a. w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji

Kupującego uprzywilejowanego lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

b. w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin

przydatności do użycia;

c. w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po

otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych,

jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

d. w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter,

zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

e. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe

dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

f. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;

g. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie

sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;

h. o dostarczanie Treści cyfrowych, za które Kupujący uprzywilejowany jest zobowiązany do zapłaty ceny,

jeżeli spełnione zostaną łącznie następujące warunki:

Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Kupującego uprzywilejowanego;

Kupujący uprzywilejowany został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu

świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo do odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości;

Sprzedawca przekazał Kupującemu uprzywilejowanemu zgodne z prawem potwierdzenie zawarcia

umowy na odległość, obejmujące informację o ww. zgodzie, na trwałym nośniku w rozsądnym czasie

po zawarciu umowy, najpóźniej przed rozpoczęciem świadczenia.

REKLAMACJE

I POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Sprzedawca ponosi wobec Kupującego uprzywilejowanego odpowiedzialność za zgodność świadczenia z

umową, przewidzianą przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym zwłaszcza przez przepisy

Ustawy o prawach konsumenta.

2. Sprzedawca prosi o składanie reklamacji (w tym dotyczących działania Sklepu) na adres pocztowy lub

elektroniczny wskazany w § 2 Regulaminu.

3. Jeśli na produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest dostępna w

Sklepie.

4. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.

II KUPUJĄCY UPRZYWILEJOWANI

A. Towary

1. W przypadku braku zgodności towaru z umową, Kupujący uprzywilejowany ma możliwość skorzystania z

uprawnień określonych w rozdziale 5a Ustawy o prawach konsumenta.

2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową, istniejący w chwili jego

dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia,

określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest

dłuższy.

3. Na podstawie przepisów Ustawy o prawach konsumenta, w przypadku braku zgodności z umową,

Kupujący uprzywilejowany może żądać:

a. wymiany towaru,

b. naprawy towaru.

4. Dodatkowo, Kupujący uprzywilejowany może złożyć oświadczenie o:

a. obniżeniu ceny,

b. odstąpieniu od umowy

w sytuacji, gdy:

Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 2 Ustawy

o prawach konsumenta;

Sprzedawca nie doprowadził towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 4-6 Ustawy o

prawach konsumenta;

brak zgodności towaru z umową występuje nadal, pomimo że Sprzedawca próbował doprowadzić

towar do zgodności z umową;

brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od

umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w art. 43d Ustawy o prawach

konsumenta;

z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do

zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego

uprzywilejowanego.

5. W przypadku towaru podlegającego naprawie lub wymianie, Kupujący uprzywilejowany powinien

udostępnić ten towar Sprzedawcy. Sprzedawca odbiera od Kupującego uprzywilejowanego towar na swój

koszt.

6. Kupujący uprzywilejowany nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest

nieistotny.

7. W razie odstąpienia od umowy, o którym mowa w niniejszej sekcji (dotyczącej towarów), Kupujący

uprzywilejowany niezwłocznie zwraca towar Sprzedawcy na jego koszt, na adres ul. Dworcowa 5, 62-045

Pniewy. Sprzedawca zwraca Kupującemu uprzywilejowanemu cenę niezwłocznie, nie później niż w

terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.

8. Sprzedawca zwraca Kupującemu uprzywilejowanemu kwoty należne wskutek skorzystania z prawa

obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia

Kupującego uprzywilejowanego o obniżeniu ceny.

B. Treści cyfrowe

1. W przypadku niewłaściwej realizacji przez Sprzedawcę umowy o dostarczenie Treści cyfrowych, Kupujący

uprzywilejowany ma możliwość skorzystania z uprawnień uregulowanych w rozdziale 5b Ustawy o

prawach konsumenta.

2. Jeżeli Sprzedawca nie dostarczył Treści cyfrowych, Kupujący uprzywilejowany może wezwać go do ich

dostarczenia. Jeżeli mimo to Sprzedawca nie dostarczy Treści cyfrowych niezwłocznie lub w dodatkowym,

wyraźnie uzgodnionym przez Kupującego uprzywilejowanego i Sprzedawcę terminie, Kupujący

uprzywilejowany może odstąpić od umowy.

3. Kupujący uprzywilejowany może odstąpić od umowy bez wzywania do dostarczenia Treści cyfrowych,

jeżeli:

z oświadczenia Sprzedawcy lub z okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczy Treści cyfrowych lub

Kupujący uprzywilejowany i Sprzedawca uzgodnili, lub z okoliczności zawarcia umowy wyraźnie

wynika, że określony termin dostarczenia Treści cyfrowych miał istotne znaczenie dla Kupującego

uprzywilejowanego, a Sprzedawca nie dostarczył ich w tym terminie.

4. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Treści cyfrowych z umową, który istniał w chwili

ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili.

5. Jeżeli Treści cyfrowe są niezgodne z umową, Kupujący uprzywilejowany może żądać doprowadzenia do

ich zgodności z umową.

6. W przypadku braku zgodności Treści cyfrowych z umową, Kupujący uprzywilejowany ma obowiązek

współpracy ze Sprzedawcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie

środków technicznych, w celu ustalenia, czy brak zgodności Treści cyfrowych z umową w odpowiednim

czasie wynika z cech środowiska cyfrowego Kupującego uprzywilejowanego.

7. Dodatkowo, jeżeli Treści cyfrowe są niezgodne z umową, Kupujący uprzywilejowany może złożyć

oświadczenie o:

a. obniżeniu ceny,

b. odstąpieniu od umowy,

gdy:

doprowadzenie do zgodności Treści cyfrowych z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych

kosztów stosownie do art. 43m ust. 2 i 3 Ustawy o prawach konsumenta;

Sprzedawca nie doprowadził Treści cyfrowych do zgodności z umową w rozsądnym czasie od chwili, w

której Sprzedawca został poinformowany przez Kupującego uprzywilejowanego o braku zgodności z

umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego uprzywilejowanego, uwzględniając ich

charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane;

brak zgodności Treści cyfrowych z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował

doprowadzić Treści cyfrowe do zgodności z umową;

brak zgodności Treści cyfrowych z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo

odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środka ochrony określonego w art. 43m

Ustawy o prawach konsumenta (tj. żądania doprowadzenia Treści cyfrowych do zgodności z umową);

z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Treści cyfrowych

do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego

uprzywilejowanego.

8. Kupujący uprzywilejowany nie może odstąpić od umowy na podstawie poprzedniego postanowienia, jeżeli

Treści cyfrowe są dostarczane w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności Treści cyfrowych z umową

jest nieistotny.

9. Sprzedawca ma obowiązek dokonać zwrotu Kupującemu uprzywilejowanemu ceny należnej wskutek

skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, o którym mowa w niniejszej sekcji (dotyczącej Treści

cyfrowych), lub obniżenia ceny, niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania

oświadczenia Kupującego uprzywilejowanego o odstąpieniu od umowy lub obniżeniu ceny.

10. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący

uprzywilejowany, chyba że Kupujący uprzywilejowany wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który

nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

C. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

1. Sprzedawca informuje Konsumenta o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania

reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach lub na

stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów. Konsument

może skorzystać m.in. z:

pomocy odpowiedniego Europejskiego Centrum Konsumenckiego z Sieci Europejskich Centrów

Konsumenckich. Centra udzielają informacji o prawach konsumentów i pomagają w rozwiązaniu sporu

w przypadku zakupów transgranicznych. Pomoc Europejskich Centrów Konsumenckich jest co do

zasady bezpłatna. Lista Centrów Konsumenckich właściwych dla danego państwa znajduje się pod

adresem: https://konsument.gov.pl/eck-w-europie/

internetowej platformy ODR (Online Dispute Resolution), zapewnianej przez Komisję Europejską,

dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr

Ponadto, na terenie Rzeczypospolitej Polskiej można skorzystać z następujących form wsparcia:

mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do

którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne.

Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj:

https://uokik.gov.pl/wojewodzkie_inspektoraty_inspekcji_handlowej.php

pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy

Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie

sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów

dostępny jest pod adresem: https://uokik.gov.pl/stale_sady_polubowne.php

2. Poprzednie postanowienie ma charakter informacyjny i nie stanowi zobowiązania Sprzedawcy do

skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów.

3. Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń jest

dobrowolne zarówno dla Sprzedawcy jak i Konsumenta.

4. Konsument może dodatkowo skorzystać z bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika

konsumentów.

III KUPUJĄCY INNI NIŻ KUPUJĄCY UPRZYWILEJOWANI

1. W przypadku wystąpienia wady towaru, Kupujący inny niż Kupujący uprzywilejowany ma możliwość

reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi.

2. Wobec Kupującego innego niż Kupujący uprzywilejowany Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli

wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania towaru Kupującemu.

3. Zgodnie z Kodeksem cywilnym, Kupujący będący przedsiębiorcą innym niż Przedsiębiorca uprzywilejowany,

traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał towaru w czasie i w sposób przyjęty przy towarach tego

rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie Sprzedawcy o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero

później - jeżeli nie zawiadomił Sprzedawcy niezwłocznie po jej stwierdzeniu. Do zachowania powyższego

terminu wystarczy wysłanie przed jego upływem zawiadomienia o wadzie.

4. Korzystając z rękojmi, Kupujący inny niż Kupujący uprzywilejowany może, na zasadach określonych w

Kodeksie cywilnym:

a. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,

b. przy wadzie istotnej - złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy,

c. żądać wymiany towaru na wolny od wad,

d. żądać usunięcia wady.

5. Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie wadliwego towaru do Sprzedawcy,

Kupujący inny niż Kupujący uprzywilejowany jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru na adres ul.

Dworcowa 5, 62-045 Pniewy.

Masz pytania? Zadzwoń!
Infolinia czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00
footer.logo.alt

Firma komputerowa Frankosoft

ul. Dworcowa 5

62-045 Pniewy

pon. - pt. 10:00 - 18:00

sobota 9:00 - 13:00

2025 FrankosoftSklepy internetowe RedCartUstawienia cookies